A A A K K K
для людей із порушенням зору
Височанська Об'єднана Територіальна Громада
Ніжинський район Чернігівська область

Започатковано Міжнародний день боротьби з насильством та булінгом в школі

Дата: 04.11.2021 12:47
Кількість переглядів: 244

Фото без опису

Жодна дитина не повинна боятися ходити до школи. Але коли над кожною третьою дитиною принаймні один раз за останній місяць знущалися в школі, – наші освітні системи показують свою слабкість у роботі з учнями. Наслідки важкі та масштабні як для окремих учнів, так і для суспільства в цілому.

Підіймаючи це питання держави-члени ЮНЕСКО вирішили у перший четвер листопада кожного року відзначати Міжнародний день боротьби з насильства та залякування в школі, включаючи кібер-залякування.

І 5 листопада 2020 року вперше у світі відзначають цей важливий Міжнародний день.

Будь-яка форма насильства, пов’язаного зі школою, порушує право на освіту, здоров’я та добробут. Незважаючи на підвищений рівень обізнаності та обговорення питання булінгу на державному рівні протягом останніх років, проблема залишається досить розповсюдженою в усьому світі і впливає на життя та майбутнє мільйонів дітей та підлітків.

Звіт ЮНЕСКО за 2019 рік показує, що майже кожен третій учень (32%) зазнав знущань з боку своїх однолітків принаймні раз за останній місяць. Понад 36% учнів вступили в бійку з іншими учнями і майже 32,4% зазнали фізичних нападів за останній рік. Кожен 10 учень став жертвою кібер-залякування, явища, яке неодмінно посилюватиметься з постійним зростанням використання соціальних мереж.

Хлопчики та дівчатка по-різному переживають шкільне насильство та залякування. Хлопчики частіше беруть участь у фізичних бійках та зазнають фізичних нападів, ніж дівчата. Серед дівчат частіше зустрічаються психологічні знущання. Хоча знущання між дітьми в міру дорослішання зменшується, старші учні, як правило, більше схильні до ризику кібер-залякування, ніж молодші школярі.

Інші фактори також пов’язані зі статтю та роблять одних дітей більш вразливими, ніж інших, до булінгу. До них належать зовнішній вигляд, раса, національність та колір шкіри. Діти з бідних сімей, діти-мігранти та діти, які вважаються гендерно-неконформними, включаючи представників нетрадиційної орієнтації, більше схильні до шкільного насильства та знущань, ніж ті, хто відповідає традиційним гендерним нормам.

Не можна ігнорувати наслідки знущань та насильства, пов’язаних зі школою. Дослідження показують, що діти, над якими часто знущаються, втричі частіше почуваються чужими у своїй школі і вдвічі частіше пропускають заняття, ніж їхні однолітки, які не зазнають знущань. Вони також частіше не можуть спати вночі та думають про самогубство.

Залякування також впливає на результати навчання учнів і підвищує ймовірність припинити навчання після завершення середньої школи.

Якісна освіта не може проходити в атмосфері тривоги, страху та невпевненості. Країни не досягнуть Цілі сталого розвитку 4 – особливо цілі 4.a.2 щодо безпечного, ненасильницького, інклюзивного та ефективного навчального середовища для всіх – і своїх обіцянок якісної освіти для всіх, якщо вони не вирішать проблему знущань та насильства у школах. Хоча проблема досить поширена, її можна подолати.

Як справедливо визнають держави-члени ЮНЕСКО, єдиний спосіб подолати знущання та забезпечити всім школярам відчуття безпеки в школі – це побудова партнерських відносин у шкільній спільноті та між суспільствами.

Нам потрібно співпрацювати над вирішенням основних причин насильства, пов’язаного зі школою, та виховання культури поваги до прав учнів та «політики абсолютної нетерпимості» до насильства.

Цього року інавгураційна тема – «Разом проти булінгу в школі» влучно підкреслює необхідність усіх нас об’єднати зусилля для викорінення знущань.

Потрібно робити більше для прискорення змін. Шкільні громади та вся освітня сфера повинні об’єднатися, щоб розробити стратегії, засновані на фактичних даних, та впровадити рішення в дію. Починаючи з надійних концепцій та нових навчальних планів, які сприяють дбайливому шкільному клімату, закінчуючи підготовкою вчителів та підтримкою учнів, які зазнали знущань – критично важливим є підхід до всієї сфери освіти.

Педагоги продовжуватимуть виконувати свою роботу, щоб усі учні могли насолоджуватися безпечним та сприятливим шкільним середовищем, вільним від знущань та насильства.

https://pon.org.ua/novyny/8307-nternaconal-osvti-vdznachaye-pershiy-mzhnarodniy-den-borotbi-z-nasilstvom-ta-bulngom-v-shkol.html


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень